torsdag 13 december 2012

L U C I A

Jag vet.
Man kan tro att jag gått och lagt mig, ramlat omkull i en snödriva eller fastnat kvar i en locktång eller så.
Men nej.

Jag lever.
Jag lever och har fullt upp.
Ni som har mig på Istagram ser mig lite under dagen där i alla fall!
Jag vet att det är Lucia och ja tiden går så fort.
 *

Det börjar ju hända saker nu.
Med det där som jag så gärna vill göra.
Med det där som jag faktiskt är bra på.

Hända saker.


Och ja hallå.
Det är Lucia och vi har aldrig haft så kallt förut.
Vi vaknar till minus 20 grader.
Träden står som konstverk var jag än går.

Jag kan inte andas med näsan.

Den fryser liksom fast då.

Kan inte andas alls knappt.

För om det inte är kylan som tar min luft så är det konstverket.

Se bara.

Överallt.

Så isande, kripsigt, kristalligt vackert.

Överallt.

I den del av Sverige jag nu ser som mitt hem.
Min plats.





Efter att jag hade fotat de där bilderna så kom solen.
Och jag vet att ni förstår vad jag menar...
solen på det där..

ja ni vet.

Vackert så andan liksom ramlar ur mig, tappas bort.

Vackert.


Jag hade ett möte i en lokal som jag vill vara i.

Jag drack en kaffe och såg på frusna människor i  stad där julstressen inte ser ut att ha kommit ännu.

Jag äter lunch med mannen och jag hämtar barnen i skolan.
Sonen lär mig om de världsliga sakerna i livet och han pratar tills jag tappar andan.
Igen.



Jag målar bordsben som äntligen kommit hit.
(jag vet att ni vill se och jag lovar att fota! )
Jag lagar mat och vi pratar jultomte,
 jag promenerar två hundar i ett isande villakvarter.
Jag tar ett glas rött.

Jag stannar i soffan.
Från och med nu.

och ja.
Jag tänker på er.

KRAM

12 kommentarer:

  1. Så så vackert. Magiskt. Och snart är det jul... Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja hjälp Lena snart är det jul!

      KRAM!!!

      Radera
  2. Visst är det vackert! Man blir alldeles stum av förundran!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja men idag smälter den bort.. snön som var så vacker.
      Trist.
      Men jo nu ska jag inte vara sån :)

      Kram till dig och bada loss nu gumman!

      Radera
  3. Fassen va snygga bilder! Är du säker på att det är Skåneland :) Tack för igår! Att du ska bo så långt bort och att jag ska ha sålite tid över... fassen! Vill träffas oftare! En dag på stan i mellandagarna kanske? ;)
    Och ja jag vill se ben Ben BEN!!! Hoppas jag får låna bilderna sen när du målat färdigt

    Kram kram du sköna böna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ja.. att jag ska bo så långt bort.
      Eller du.. .)
      Och ja visst var det i Skåneland.. idag är det borta dock.. snart ialla fall.
      Trist ju.
      Men kul att vi fick tid att ses!!!
      Ja en dag i mellandagarna!
      Im in!


      KRAM KRAM

      Radera
  4. Jamen hallåååå!!! Jag tror jag dör snart av nyfikenhet! Jag läser ju mellan raderna, jag fattar, men jag vill så gärna höra det där jag redan anar. Åh vad jag håller tummarna att det ska gå vägen.
    Kram, Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. men nej.
      Dö inte fina du.
      Dö inte,

      ;)
      KRAM!

      Radera
  5. Vilken dag! Känns som du har 48 timmar på varje dygn!!! Du hinner ju med allt och lite till kvinna!!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag vet, jag är rätt bra på mycket.. gillar inte för lite.. .)

      Gillar dig du.. massor!!

      Kram till dig!!!

      Radera
  6. Vad jag blir nyfiken!!! Det händer saker, bra saker. Vad härligt!

    Glad Lucia och stor kram! Vilket fantastiskt vinterväder ni har. Avis ;)

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. nyfiken är bra. nyfiken är en bra känsla.. visst?
      .)

      KRAM!!

      Radera