söndag 7 oktober 2012

En svart lampa

Jag fick ett ryck.
Inte idag.
Idag gör jag inte mycket mer än hasar runt i för stora raggsockar, äter en och annan chokladbit och dricker cola varvat med kaffe.
Jag ligger i soffan och sover middag och tvättar en och annan tvätt.
Så det var inte idag.
Som jag målade om lampan ovanför matbordet.


Nej det var i Fredags.
Har tänkt att jag vill ha en sån här 
men tills dess att den kan köpas så fick den jag redan hade målas.
Jo men visst.
Jag tog en pensel bara, färgen som jag har på allt annat här hemma och bara penslade över den.
Säkert helt fel enligt konstens regler.. men den blev svart nu och jag är nöjd.
För ett tag.
.)
Ska nog skaffa mig en svart textil sladd bara. Den vita blev ju lite mesig till den svarta skärmen.

Jaja.
Nog om lampor och tillbaka till raggsockar och soffan.
Och Pizza! mannen bakar pizza idag!
En mycket mycket bra Söndag med andra ord.

KRAM

4 kommentarer:

  1. Vilken uuuuunderbar söndag! Och så galen du är! Målar om en lampskärm bara så där! Haha. Galet men snyggt!
    Kram o hoppas pizzan smakade mumzish!
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej.
      Ja det blev en bra Söndag trots allt ;)
      Och ja galen.. lite av ett mellannamn.. eller spontan i alla fall :)
      Men snygg blev den eller hur.
      Ja pizzan.. precis vad jag behövde :)
      KRAM!

      Radera
  2. Men hur kunde du komma på iden med att måla en lampskärm!!??? Vad använde du för färg?
    Såg någon i en tidning hon hade målat om sin skinnsoffa med svart skofärg, den var supersnygg!
    Bra med pizza så där dagen efter!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha jag vet H, helt knäppt säkert.
      Jag använde den färgen jag ar på alla andra saker här hemma.. skåpet, bordsbenen, stolarna.. ja du vet. :)
      Så ingen textil färg eller så.. haha men det funkade ju!
      :)
      Det var den svarta färgen igen.. den matta.. som jag ju inte kan numret på just nu.
      ..hmm ska ta reda på det.
      Och ja pizzan var som sagt precis vad jag behövde! :)

      KRAM KRAM!

      Radera