söndag 23 september 2012

Söndag som det ska vara..

Jag vaknade först.
Före hunden som annars vaknar lite före mig.
Huset var tyst och bara gräset i min trädgård rasslade.
Ända in.
Vinden i Skåne sover aldrig.
Aldrig.


Soffan strippades av i Fredags kväll.
Den står fortfarande lite i kaos och undrar när den ska bli klädd igen.
Jag går förbi den och sitter här ett tag.
Kontoret.
Datorn.
Jag.

Och kaffe.

Alltid kaffe på morgonen.

Alla andra vaknar och det som var underbart lugnt blir underbart livligt.
Det är rufsiga hår och bara ben i en soffa.

Vi äter en lång frukost med ägg och gott bröd,
jag tvättar 1000 maskiner tvätt, byter sängkläder och puffar kuddar.
Dammsuger gör barnen.
I deras rum.
Jag väntar lite till.
Sen dammsuger jag.







Och efter det.
Efter allt pillande, städande och fixande så lägger jag på ett andra lager svart bets på det gamla furubordet jag fyndat på Blocket.
Ett andra lager men jag vet ändå inte.
Kanske jag vill måla det helt istället.
Som alla mina andra möbler.
I samma svarta nyans.
Eller så behåller jag det betsat.
Så det syns att det är massivt.
det visar sig.

Nu.
Nu ska jag ut på 1 mil powerwalk.
Ikväll blir det spinning.
Mycket träning jag vet.
Men lätt värt det.
Energi.
Energi föder energi.

Ta hand om er.

K R A M 

3 kommentarer:

  1. Fina bilder och lycka till med bordprojektet. Ska bli kul att se slutresultatet. Fin söndag! kram Victoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Victoria!
      Tack och ja vi får se hur det blir med det där bordet ;)
      Ha en fin Söndag du med.

      Kram

      Radera
  2. Ja snälla du vilken energi! Skulle behöva lite av den!
    fina möbler du har! Kram Helena

    SvaraRadera