tisdag 25 september 2012

runt matbord och ombre hår

Min man var är ledig idag.
Är han ledig så liksom blir jag det på samma gång.

Trevligaste dagen på veckan kan jag tro.

Vi strosade runt i morgonrock efter att barnen cyklat till skolan, åt lunch på stan och pratade, pratade och pratade.

Känns som semester idag.

Men ja håret var det ja.
det blev inte så snyggt som på Drew Barrymore, vet inte varför det aldrig riktigt blir som på dem .. men jo jag är nog nöjd.
Känner mig mer som höst.
Passar in.
Passar på.

Ni ser va?
Mörkt en bit  ner på det blonda.
Vad tycks?


Det var svårare att få bild än jag trott.
Men nu visar jag ju i alla fall.
Och det var ju det jag sa att jag skulle.


Och ja.
Bordet.
Det jag hade fyndat på Blocket.
Ett runt furubord, 150 cm i diameter.
Massivt.

Efter ett helvetes slipande så äntligen fick jag väck lacken.
Den satt som berget, i shit you not.

Men ja när det var borta så var det dags för bets.
Svart bets blev det och efter två omgånger med den så var det två gånger med hårdvaxolja.
Jojomensan.

Och hur blev det då?
Jo typ såhär:




svårt i detta ljuset att ge er den rätta känslan.
Men det blev som jag ville, en riktig trä känsla i skivan så man ser ådringarna etc.
(jag glömde säga att jag inte betsade benen. Lackade dem i den färgen jag har på de andra möblerna- snabbare- me like snabbt)

Så ja det var väl typ det idag.
Nu ska jag duscha, har varit på spinning idag igen och ikväll väntar rött vin och god ost har mannen sagt.
Så ja men ni förstår.. dusch och sen mys för hela hela kvällens slant.

K R A M 


6 kommentarer:

  1. Snyggt som bara den! Vill också ha ett runt bord! Vill, vill, vill! Men inte vill maken...

    Håret är skitsnyggt! Höst - precis!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla.
      Ja runt har jag oxå tjatat om länge.
      Tjatat var det ja. för de där männen ;))
      Håret= höst. För det är visst det nu ju. Höst. igen.
      :)
      KRAM!

      Radera
  2. Snygging där! Nu har jag läst ikapp sen några dagar och sitter här och gapar, över ditt sätt att skriva. Du är så fantastisk på att sätta ord på känslor och saker. Underbart att läsa och känna igen sig i!
    Bordet blev riktigt bra! Vad heter betsen? Är det Hedins färdiga bets?
    Ha det lovely! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej tjejen!
      Tack fina. du gör mig så glad. gillar att du gillar.
      Bordet ja, visst blev det bra.! Och ja betsen är svart från Herdins, köpte på Beckers.
      Och du. ha det lovely själv!
      Kram

      Radera
  3. Shit, vad snyggt bordet blev!! Här hemma kör vi med duk på bordet för att inte visa vad som finns undertill ;-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snygging! och ja det blev bra, tycker jag med!
      hihi.. det där med duk.. det är bra, allt behöver ju inte visas ;)
      Kram

      Radera