onsdag 1 augusti 2012

tiden finns

Idag fanns den.
Finns den.

T I D E N 

Nu.
Jag har haft för mycket tid idag och ingenting planerat.
Dagen blir aldrig av och jag sitter stilla och undrar vad som hände där?
Jag har en dotter med rufsigt hår under en filt i en soffa full av kuddar.
Där ligger hon.
Där har hon legat hela dagen.
Sjuk.
Förkyld.


Hon hostar, snurrar runt lite, sträcker fram ett ben för att svalka sig.
Och hon ser på film.
Film efter film avlöser varandra och jag blir stressad men njuter ändå.
Pojkarna är med pappa på äventyr.
Hela dagen.
Och jag har all tid att göra vad jag vill och jag vet ingenting.
Typiskt mig.


Jag ber henne äta något.
mammor gör så.
Hon äter en macka och två skedar fil.
Popcorn säger hon en timme senare när jag sätter mig mittemot.
Popcorn.
Hon vet att mamma går med på allt dagar som dessa.
Hon vet och jag vet att hon vet.
Hon ler.

Popcorn blir det.
Jag kör in till stan för en klipptid.. det tog jag mig för minsann.
Blondare nu.

Staden är full av människor.
Jag har inte varit där på hela sommaren.
Med sommaren kom alla människorna.
Med sommaren kom alla fulla uteserveringar.
Och jag har fullt med tid men sitter här och undrar vad jag ska göra med den just idag?

Springer.
Ja det gör jag.
7 km.
Så får det bli.
Sen.
Sen blir det väl ännu en film i den där soffan med på tok för mycket kuddar i.

KRAM


2 kommentarer:

  1. Uch vad tråkigt att vara sjuk på sommaren! Hoppas hon blir frisk snart! Fint inlägg du gjorde om fjärilar och Piazzans kommentar var för skön!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig! Men ibland får man bara softa. Hoppas hon blir frisk snart!

    SvaraRadera