tisdag 5 juni 2012

halsont och tv

Så ser det ut hos mig.
Jag kan inte svälja, men jag kan se på tv.
Jag känner ingen smak men jag kan kolla runt på bloggar.
Så det är det jag gör.
Och flyttar runt lite saker här hemma.


hittar mannens gamla barnskor i en kista och de får bo på en fin plats.
Jag flyttar lite ramar och krukor.
De åker säkert snart tillbaka, men för att ha något att göra så är detta vad jag gör.


Jag tänker att jag borde dricka te istället för kaffe men gör det inte.
Jag tänker även på att ta ett långt bad och bli frisk men badet känns för varmt mot min klibbiga kropp och det där med att bli frisk bara sådär känns som en lögn.
Jag tar hundar på en promenad i väldigt slö takt och ser på fåglar som matar ungar och en kanin som hoppar över ängen.
Hundarna vill jaga och jag håller hårt i kopplet.


ute på ängen vid skolan plockar jag blommor.
Som när jag var barn i sommarstugan.
Jag plockar hundkex och klibbiga cerise/lila blommor som kan göra en äng till magi.
Jag har en hel äng så nära och planerar att fota barnen här.
När jag är frisk och orkar röra mig utan att svettas konstigt i huvudet.

Nu kan de som känner doften känna sommaren i mitt hus.
Jag kan se den.
Men bara i buketten och de gröna växterna där ute.. för vädret vill liksom inte vara sommar.
det vill mer vara sista dagen innan hösten kommer.
Typ så.
Men jag vet att de säger att den kommer igen.. sommaren.
Och fortsätter vänta på den.

KRAM

3 kommentarer:

  1. Hej på dig...

    ...och tack för din kommentar.

    Ja det är så härligt när man kan piffa till inne med så enkla medel som kvistar och blommor från trädgården.
    Vår trädgård har en men väldigt gröna fingrar fixat till, den är så välplanerad med blommor och växter som kommer och löser av varandra. Vilket jobb, tur att jag inte gjort det:-)
    Lite väl mycket grön är det kan jag tycka:)

    Sommarstuga ja....
    Vi fick vår såld för ett år sedan.
    Kollar du hemnet och blocket?
    Tycker det är en hel del ute nu. Stäudd är ju trevligt område, Dåwö med, men rätt dyrt.
    Vi hade ju på Malmön och det är ju oxå mysigt.
    Jag ska hålla ögon o öron öppna, lovar.

    Hoppas halsen snart är bättre, min håller oxå på o retas men hoppas på att det inte blir värre.

    Ha det jättebra.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag som hoppades på att läsa att du var lite bättre idag! Det där med halsen är jäkligt. En stooor varmgrogg får du ta!! Hihihi asäckligt, jag vet..I morgon blev det plötsligt en dag extra att vara ledig.

    Blommor är det bästa och du..jag väntar också på sommaren. Vi måste snart få den tillbaks!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Egentligen svarade jag på din lysande komentar hos mig (det är lite av ett dilemma det där där - ska man svara här eller där liksom?) - men skriver lite här också, för tack! Du gjorde mig glad!

    SvaraRadera