torsdag 5 april 2012

Okunskap i kunskap?


Jag hör om fackliga medlemmar som kräver högre löner inom detaljhandel, låter väl bra?
Mer löner klart de förtjänar det..?
Men ingen förstår att -ok, efter strejk och surande- så ok de fick högre löner.
Fint.
Men fattar ingen att då måste ju någon bort.. De har inte råd att ha lika många anställda. De kommer även att höja priserna på produkter ..som de själva kommer köpa.
Med de pengar de krävde i lön. Snurr snurr snurr.

Jag är aldrig en sån som skriker eller räcker upp handen i aulan om vi säger så, jag brukar inte bry mig så mycket om
Saker andra är bättre på.

Men jag hade en annan diskussion med en kompis ang företaget hon jobbade för, hon var bitter och kallar ägaren för lite halv fula ord.. Och mest handlar det om att hon tycker att hon får för lite och han som driver det för mycket.
Jag fattar inte.. Utan honom hade hon ju inte haft ett jobb alls!!??
Han betalar ju hennes liv. Duger det inte ?
byt.
?

Och att se ner på en företagare på det sättet... Hon får starta något så framgångsrikt själv och se vart hon står sen?
Vi var väldigt oense om vi säger så.. Att ha kakor och äta dem liksom...
Och ja i allmänhet har jag svårt när folk gnäller men inte gör.. "åh jag hatar svarta kläder" och säga detta iförd en svart kofta liksom??!

Hmm luddigt inlägg idag.. Borde kanske vara mer glatt och påskigt;)
Men det får det bli i morgon istället;)

Jag sitter i bil hela dagen.



Vad gör ni?

Hoppas ni har det underbart.
Where ever you are.

Kram


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar