måndag 26 mars 2012

jag har ett hjärta av snö...

(som smälter lika snabbt som isen i drinken i baren)

Tänker på mycket när man kör bil..
när man kör bil i ca 2 timmar varje dag.. tänker.
Jag är en konstig filur..en konstig tjej men jag lär mig varje dag.. och sakta sakta ser jag mig själv för den jag faktiskt är.
Sen att jag kanske inte älskar allt som har med mig att göra.. ännu.. så är det skönt att kunna se på sig själv.
SE.

helt oretucherad bild. verkligheten.

Jag är en konstig filur.. minst sagt.
Jag har tankar som ingen förstår, jag funderar mer än det faktiskt går.
Jag drömmer mig bort, drömmer mig vilse och romantiserar halva livets gång.


Jag lyssnar på musik på hög volym i bilen och sjunger med som om jag var den som stod på scenen.. men det är i bilen jag törs sjunga, aldrig annars.
 inte så ni hör.


Nej jag kanske inte visar mitt riktiga jag för hela världen ännu..nej jag vet inte vem jag är på riktigt ännu.
Men jag är på väg.. jag hittar mig sakta..
Jag måste lära mig förstå.. förstå mig på mig själv.

Så många gånger jag bara vänt mig om, gått en annan väg och hoppats att jag inte behövde bry mig.. för att senare märka att det måste ju alltid ordnas upp..
livet.
Man måste vårda det som skall leva, vårda det som man vill ha.
Livet.
Mig.

Varje dag.. sakta men säkert hittar vi varandra.
Jag och mig, hon och henne.
Jag bjuder in henne, hem henne.. visar henne vem jag är.
För tänk där i somras.. när jag tappade allt.
Jag tappade mig själv och ville vara någon annan.
Solen påminner mig.. våren påminner mig om förra året..
raset.
Jag aktar mig och jag vårdar.
Jag gör rätt.
Rätt för mig.

Labyrinterna i livet är så många att ingen av oss vet.
Ingen av oss vet heller när vi är på väg att gå vilse.. märker det sen när vi inte hittar ut.
Vi har ju bara oss själva.. människan är ego och ändå inte alls.
För alla bara springer förbi, vi bara springer förbi varandra.. med vackra ord,fula frågor, dåliga svar, klappar utan att veta på vad.
Människan.
Vi.
Jag.
Du.
Starkaste varelsen på jorden.
Vi.
Jag.
Du.

Jag försöker göra rätt.
För mig.
Dig.
Oss.

KRAM!

3 kommentarer:

  1. Vad fint du skriver! Blir lite rörd och mysig liksom. En fråga, är du ledig den 20-22 april? Uteserveringar i Köpenhamn, hur låter det?

    SvaraRadera
  2. Va fantastiskt att kunna sätta ord på sina tankar. Fina ord på ett förvirrat tillstånd! Här är det bara popcornhjärna som gäller :) Förvirrat värre kan jag säga!

    SvaraRadera