onsdag 7 mars 2012

down memory lane

Jag har ett sånt där knasigt minnes system.
Jag minns saker som alla andra glömt, och minns inte ett skit av det alla andra pratar om.

Jag har märkt att drömmar får mig att minnas... och att ofta när jag ska sätta på mig mascara så dyker samma knepiga tankar och minnen upp i mitt inre.

Varför?

Jag måste ju ha haft en sjuhelsikes händelse som hänt just precis nån gång när jag gjorde just så.. sminkade mig.
ELler?

Skitknepigt är det i alla fall..
Som att jag när jag ska köpa mjöl alltid tänker på en gång när jag var barn och hade köpt mjöl till mamma och när hon öppnade påsen var den full i mjölbaggar.
Jag fick springa ner och byta till en ny.. och där.
Precis där kommer liksom nästa minne in i samma minne.. för där vi bodde då jag bytte mjölpåsen.. där var jag på fest hos en kille som hette "Majkee-majk" ja alltså Mikee-Mike..bra många år efter mjölpåsen.

Ja helt plötsligt är jag på den festen.. och minns allt.. killarna, tjejerna som gjorde det mycket tydligt att jag inte borde vara där och snapsarna som inte var goda alls.
Minns även att han var så stolt över sitt fjärrkontrolls system han just fixat, man kunde släcka lampor, starta skivor, sätta på tv:n.. ja ni fattar.
Hajp hajp liksom.
Knepigt eller hur?
Tankarna bara far iväg.. minnen bara streamas upp i mitt inre.
haha ja vissa skulle bara veta vad jag minns :)

Nej nu ska jag träna.
Efter det jobba lite.
Barnen är i skolan och hundarna har redan gått sin promenad i den kyliga morgonen.
Frost.
Men solen skiner.



barnens smulor ligger kvar på köksbordet.
Mitt kaffe är kallt.
varje dag samma sak.
Tiden.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar