måndag 5 mars 2012

att planera

Planera för trädgårds dagar.
Måste börja hitta inspirationen.
Och den finna ju lite varstans.. ute på nätet blir man ju avis lite var och varannanstans typ :)

Jag hittade detta:




Och visst är det sådär mysigt fint liksom "det-bara-hände-vi-bara-fixade-lite-snabbt-och-se-så-bra-det-blev-och-det-ser-alltid-ut-såhär-och-vi-är-här-hela-tiden" aktigt ut.
Shit pommefritt liksom.

det är ju något fint med det där lite slitet fina.. 
och i nästa stund vill jag bara ha:


bilder Google

det hur modernt som helst och vattenspel, gräs, avskalat,rakt, svart,grönt,glas,betong.
Ja ni fattar.. som vanligt vet jag inte vilket ben jag ska stå på.

Men vi ska fixa till ett litet "cykeltak" på baksidan av huset där barnen kan parkera sina cyklar utan att de ska ta upp hela garaget som de gör idag.
Och sen ska vi kasta bort en gungställning som varit med sedan dottern som iår blir elva fyllde 2år.
Den är död nu tyvärr, baa rutchkanan som är i fint skick så vill ni ha en så bara hojta hitåt!
men i alla fall.
Den ska bort.. och där skall det byggas ngt.
Något ja.. jag har ju alltid storslagna planer.. mannen kanske suckar en eller annan gång åt mig..
mest för att han vet att jag alltid har rätt och att det alltid blir bra.. men även för att han tycker det är döds jobbigt att jag alltid kommer med nya projekt.

Men tanken är att det ska in två stolpar från planket, med ngt slags tak.. och med klätterväxter, singel och trä.. haha ja ni ser hjärnan bara sprudlar och ingen fattar något..
ännu,
Men vänta bara.
Kommer bli kanoners ska ni se!

oj oj .. kolla den här bilden... Juni förra året..
snacka om att jag längtar..

KRAM






1 kommentar:

  1. Jag är exakt likadan!! Men oftast är det min plånbok som styr att det inte blir det där dyra utan mer budgetvarianten!!!

    Kram Anna

    SvaraRadera