söndag 19 februari 2012

ut och njut

Jag vet inte hur alla gör..
jag har sagt det förut..
det ser så himla lätt, roligt, fint ut överallt här i bloggvärlden.. men är det så?
Har ni alltid mysigt?
Eller har ni alltid något att hitta på? något roligt att göra?

Inte jag.


yngste sonen fotade mig i soffan med en kopp kaffe.
Det bjuder jag på.
Det är vad jag gör.
Roligt? nej.
Jag vill ofta göra saker.. är rastlös.. och när en hel helg finns att utnyttja och vi inte kommer på något roligt, inte har ett ärende .. ja ni fattar.. då blir jag nästan lite halvt deprimerad här hemma..
låter fjantigt kanske.. men när man har en hel familj hemma men inte vet något roligt att hitta på.. känns ju skamligt.
?




Jag har hängt upp lite teckningar jag gjort på kontoret, städade lite där inne.
Jag har plockat fram symaskinen igen så barnen kan pyssla.. ska nog hoppa i mina löparskor.
Där brukar energin få utlopp.. i jobbiga backar och på knöggliga grusvägar.
Ja jag gör så.. springer en runda.
Ha en fin fin Söndag alla ni!

KRAM!

5 kommentarer:

  1. Men det ÄR väl mysigt? En kopp kaffe i soffan. Röja lite lugnt. Och familjen runt sig. Det räcker för mig. Vi har allt som oftast inte större projekt än så. Och jag bloggar.... :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Shit pommes fritt vad snyggt du målar! Jag undervisar i eng, matte och svenska med mina elever och har även detta läsår bild. Idag fick jag en strålande idé om vad de ska få göra i morgon. TACK!!!!

    Ta vara på lugna helger! Ladda batterierna! Hyr en film eller som sagt lufta av joggingskorna!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Nej herre gud, jag har astråkigt ibland. & kommer inte på något vettigt att göra. Då blir det ofta ett par timmars slösurfande i brist på fantasi :-)

    Men du, dina teckningar, superfina ju!

    SvaraRadera
  4. Vilka teckningar, vad duktig du är! Gillar den där "fuck fashion"!

    SvaraRadera