måndag 27 februari 2012

du kan ta tjejen från småstaden men aldrig småstaden från tjejen...


Min kropp vill så mycket mer än jag gör,
mina tankar vandrar så mycket längre än jag klarar av.



Mina tårar rinner mer än jag kan gömma.
Mina andetag suckar mer än jag kan tysta.




Vuxen.
Vilsen.
Vanlig.
?


Jag vaknar vissa dagar och känner att den är på väg hitåt..
längtan efter något.. som jag inte vet är vad.
Längtan efter mer, längtan efter vakenheten, nyfikenheten, ovanligheten.


När jag var 17 år.
Så var det enda jag ville flytta bort.
Bort från osäkerheten, bort från trasiga hjärtan, bort från förutfattade meningar, bort bara bort.
Jag ville mer.
Jag ville se, känna, möta, hitta, bli hittad, bli mött, bli sedd.




Jag flyttade tidigt.
Jag har flyttat mycket.
Viljan finns kvar.
Jag vill mer.
Jag vill hitta MIG.
Men det där jaget är så jävla långt på vift.
Vad är det hon gör?
vart är det hon är?
vad är det hon VILL?

Vissa dagar är den här mer än andra.
Vissa dagar.
 idag.


KRAM

8 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg du har! Vackra bilder och mycket tänkvärda texter. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finurliga fröken! tack och välkommen hit,
      kul att du hittat hit :)

      KRAM

      Radera
  2. Vad fint du skriver!

    Mysig blogg, kommer gärna hit igen!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pernilla.
      Tack! och kul att du hittat hit!
      Kram!

      Radera
  3. Ja, mellan raderna så läser jag om din längtan...är det till din familj tro?
    Jag känner igen mig i din text. Jag har alltid längtat iväg från något. Aldrig riktigt hittat rätt. Numera är jag trygg i min familj men vill någonting. Bryta upp från där jag bor? Nja, har ett bra jobb, ett nytt hus men har en längtan utomlands..tror jag! Ja du ser! Är nog en riktig virrepanna men kände mig hemma i din text.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!

      Länge sen nu.. måste ses snart igen tror jag ;)
      och ja du ser.. du är ju likadan.. längtar.. bara längtar men vet inte efter vad.

      Ta hand om dig!
      KRAM!

      Radera
  4. Va fina ord, om än vilsna så vet du ju vad du känner! Känner igen mig i vissa delar, att längta efter något som man inte vet vad, till ett annat ställe men inte veta vart och bara längta efter något som man inte vet vad... vad är egentligen min mening här i livet? Som liten får man ofta frågan "vad ska du bli när du blir stor?" Men när man inte har svaret ens när man är stor... vad gör man då, liksom?

    Underbara bilder, egentagna på östkusten? Ljuvliga!

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Åse!

      Ja precis.. jag har ingen aning.
      Men en vacker dag kanske blixten slår ner?
      Ja bilderna är från Åhus/yngsjö här i Skåne :)
      Och ja jag har fotat dem:)
      Hoppas du får en fin fin vecka!
      KRAM!

      Radera