onsdag 29 februari 2012

6 grader ute och värme i själen

"Jag kan tänka tills det knappt finns nåt kvar,
jag har känslor utan uppehåll.
Jag har förlorat en tävling men vunnit ett val.
Har bestämt att stå helt utanför 
det där som jag blir ledsen av."



Melissa Horn.
Hon vet hur man använder sina ord.
Jag kan drunkna i hennes låtar.
Favorit.

"De ställer för många frågor,
och jag.. jag bidrar inte med nån.
Jag kan ångra det lilla jag säger,
eller dra ett allvarligt skämt.
Jag tycker mig höra vad de tänker..
är hon sådär jämt?"

Jag ska inte sitta här och drunkna i hennes texter hela dagen.
nej jag ska klä på mig träningskläder och köra till Sara.
Kaffe först.
Gymet sen.

"Jag kan sitta själv i parken.
Tills solen ändrat färgen i mitt hår.
Jag kan offra allt jag har för ingenting,
ja jag sträcker mig så långt det går.
Men jag behöver dig..
kom hit och rör om.
Jag behöver nåt o skriva om."

I eftermiddag måste vi handla med.
Allvarliga livet va.
Det vuxna livet som går på rutin.
Och för fort.. dagarna.
Passerar för fort.
Snart minns vi inte idag.

Ta hand om er!!

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Hon och Winnerbäck är mina stora favoriter. Går så ofta det går på deras konserter.

    Visst är texterna underbara. Jag brukar ha henne som sällskap när jag är ute och motionerar. Trevligt måste jag säga!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja hon är trevlig minsann! Och ja Winnerbäck med.. en annan av mina favvisar! ;)

      KRAM!!

      Radera