fredag 6 januari 2012

Och så är jag gangster!


Godmorgon hjältar!

Jag sitter vid datorn, dricker min första kopp kaffe och lyssnar på ganster rap.
Haha ja kan tyckas lite väl att dra igång med killar som sjunger motherfucking bitch, run you over, over and over again, osv osv.. men nej jag gillar det och jag tar det inte så mycket på allvar så min mamma behöver inte oroa sig om att jag ska ut och börja skjuta ner folk, eller börja kalla min väninnor för "biatches" eller hälsa med en sned hand och fingervisning.. nej jag bara gillar musiken, har alltid gjort.

Jag brukar iofs tänka att jag kanske skulle sluta spela den här musiken högt i bilen eftersom min dotter numera klarar av att förstå sig på en hel del engelska.. nu är ju mina barn uppvuxna på sån här musik men jag har ju alltid tröstat mig med att de ändå inte förstår vad de sjunger om.
Tills nu.

-Sjunger han om skor mamma?
Det är min dotter som sitter i baksätet av min "soccer-mom-car".
-ehh va? frågar jag och tänker inte alls på vad det är för musik jag spelar.
-ja han sjunger om Vans ju... säger dottern då.

-ja det stämmer vad duktig du är!
säger jag och i min lilla hjärna försöker jag komma på vad det är han säger i den "linen" för det är ju ändå Lil' Wayne vi lyssnar på och han är ju inte direkt känd för att sjunga fina små lätta texter..
-är han arg på nån med Vans?
dottern har snappat upp..
jag sänker volymen och svarar snabbt.
-ja kanske.. men han är arg på lite allt möjligt men inte allvarligt vaddårå?
-han säger ju motherfucker hela tiden och sen kunde jag bara höra Vans och pants..
hahah jag skrattade för mig själv och dottern log.
Hon förstod nog att han bara svor.. 

sen tittar hon på min i backspegeln och säger:
-du har sån konstig musiksmak mamma.. ingen i min klass tror på mig när jag säger att du lyssnar på sånt här, ingen annan än Alex (fritidsledaren) som tycker du är cool.

haha jaja nångång i livet ska man ju vara det med.
Cool.

Jag ska jobba idag.. innan det ska jag ha mys frulle med coola familjen.
Vad hittar ni på?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar