måndag 16 januari 2012

minns du?

Jag träffade en gammal vän..
för ett ta sen i min barndoms-stad där träffades vi mitt i en bar full med människor.
Han stötte till min axel i jakten på platsen framme i baren.. 
Så glad han blev, så glad jag blev.

-Jag tänker på dig ofta sa han och log, jag skrattade lite generat.. ja ni vet så som man bara skrattar när man inte riktigt kan ta ärligheten när den är så nära.. så öppen och så ärlig att det liksom känns i luften.
Vi slog oss ner vid ett bord och pratade gamla minnen, nya historier, vänner då och vänner nu..
vi pratade familj och jobb, väder och resor som vilka vuxna som helst.

Jag tänker fortfarande på dig varje gång jag hör Kent spela på radion sa han..
jag nickade och höll med.
Och när jag hör Jonathan Johansson sa han med och log brett och nickade som om han ville att jag skulle hålla med.
men nee... jag knep lite med munnen och veckade mina ögonbryn.. vem?
Jonathan Johansson säger han då igen och liksom väntar in mitt svar, han vill att jag ska klappa han på ryggen, fylla hans bägare, nicka och hålla med..
men nej jag fattar ingenting..
vem sa du?
Och jag som på riktigt tänkt att du oxå lyssnar in hans texter.. en kille i din smak liksom säger han då och ser nästan lite barnsligt besviken ut..
Jag la till honom på min Spotify den kvällen..
den kvällen var länge sedan nu.. och inte förrän igår när jag skulle åka bil i 5 timmar råkade jag klicka på "lyssna" och ja.. jag fattar nu... Nu fattar jag!
Du hade kunnat haft rätt.. så nästa gång du lyssnar kanske lyssnar jag med då!
han är bra, han sjunger skumt.. nästan magiskt.. och sen kan man ju inte undgå att tycka att han är ganska fin med.. eller?


Så tack för tipset!

Vad gör ni idag?
Jag bara njuuter av att vara hemma i mitt hem igen.. underbara hemma.
Jag har vtättar 4 maskiner tvätt.. är inne på den 5:e, sprungit 7 km och tagit ett bad..
Nu ska jag dricka en kopp kaffe till och sen blir det dammsuga, byta sängkläder, tvätta badrum och kanske sortera en barngarderob..
Ni då?

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar