torsdag 26 januari 2012

havet

Jag tänker ofta att det är vid havet jag vill bo.
Ja ni vet .. precis som Ulf Lundell sjunger..

"några månader om året- så att själen kan få ro"

tror ni att det är så?
Att vi får mer ro om vi bor där..?
Jag vet att jag alltid blir som betagen av havet.. av vågorna.. av salta luften.
och jag menar inte att det bara är på sommaren.. nej hela året..
det är något magiskt med havet.
Jag vill bo där.. vid havet i Skåne, i en fin villa med stor veranda mot de rufsiga havet.
Med öppna vidder .. men jag vill ha grannar.. jag vill ha grannar och cykelvägar, nära till en mataffär och skolan.. jag vill kunna stå naken på min uteplats men jag vill att barnen ska kunna cykla till sina vänner..
ja ni hör ju.. det funkar liksom inte.. det finns inga såna ställen..
eller?
Har ni ett gömt nånstans mitt i smeten? please let me know!


Jag ska jobba undan massa papper idag.. sen träna.
Träna ja.
Fatta vad man kämpar på med sig själv.. och så finns det dem som aldrig gör ett skit och de ser ut som en million dollar i alla fall.
tröttsamt.
Lovade mig själv igår innan jag somnade att se till att träna bort 1000 kalorier idag.. så det är bara att pallra sig till gymet på lunchen.. ingen vila här inte.

Men snart vänner.. snart är det helg!
Det ni!

Vad gör ni i helgen?

KRAM!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar