onsdag 14 december 2011

Och så har jag ett slagbord

Godkväll.

sitter här ensam och lyssnar på Ulf Lundell.
Mannen borta.

barnen sover sedan länge och jag har roat mig med att slå in paket.
Nu är det bara några få kvar.. yngste sonen fick handla till sina syskon idag, han var så nöjd så nöjd.
Ensam med mamma på stan, kan inte bli fel :)

bild från sonens rum.


Så till helgen får de andra använda mig en och en så ska vi snart vara färdiga minsann.

Jag var förbi erikshjälpen idag, köpte med mig ett litet gammalt, mycket gammalt slagbord.
ja jag vet inte varför eller var det ens kan stå.. men det liksom kallade på mig.
- glöm inte mig, ta med mig hem nu, se mina fina gamla svarvade ben som små rådjursben, se på min bordskiva som är så vackert sliten där det druckits kaffe, ätits ärtsoppa och spelats spel.
se på mig. ta mig. 

Jag gjorde som bordet sa. det bor nu i min hall.
nej inte på en riktig plats, det liksom står mitt på mattan i hallen, helt ivägen men det får stå där och vänta ett tag till.. jag vet ju inte vart det kan få bo ännu.


i morgon skall jag fota det, om jag hinner.
Ska till frissan tidigt, sen jobb och sen hem till huset och fixa middag och allt och ha ytterligare en kväll ensam som denna.
Mannen är och jobbar.
Och jobbar .
och jobbar.

KRAM!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar