torsdag 15 december 2011

OCH JAG MINNS

Godkväll.

Ibland blir man påmind av saker utan att man hann med att fatta att det hände,
haha låter konstigt redan detta.. men vänta bara.
Jag fick för mig att googla runt på matbord nu och valde att sätta på lite KENT på Spotify
 (ja på spotify inte liksom.. ja,nä precis)
Och när jag sitter här och kollar bilder på olika fina hem med vackra matplatser så märker jag hur jag inte kan koncentrera mig på ämnet.. mina tankar bara tänker på gator i min hemstad, på killar med twistade jeans från Levi's,(minns ni dem? de var lite vridna i benen liksom?) med farfars tröjor och halvfula sneakers.
Kom på mig själv att tänka på Lunkans bar, på Karlbergs skogen, på Etage Ullvibackar och amdra ställen jag inte längre kan namnen på.

??


Då kom jag på.. KENT!
Jag kunde inte höra de gamla låtarna med Kent utan att förflyttas i minnet.
Helt plötsligt är jag bara 17 år, sitter i en lila soffa och dricker vin jag inte tycker om.
Jag är 17 år och ringer till pojkar med blondt hår och slitna t-shirts, jag är 17 år och håller handen på en 5 år äldre kille på väg hem från krogen där jag egentligen inte borde komma in.

Sen är jag 18, jag är 18 år och har fest hos mina föräldrar, jag minns vännerna som sjung för högt, killar som skålade sönder glas, en kompis som matade mammas hund med för stark korv, jag minns när grannarna bad oss sänka volymen, minns hur min kompis somnade i trappan och pappa väckte liv i henne igen och hon råkade tala ut om sitt sexliv till min stackars far med tanken på att han var någon annan..
!

Jag minns min vän Johan.
 hur han bjöd mig på Kent konsert och The ark var förband!!
Jag minns att han ville att jag skulle bli hans, och jag minns att jag hade ont i magen när jag visste allt fint han gjorde för mig men att jag aldrig skulle bli hans.
Jag minns allt som igår.



Jag minns dagar då jag låg med kompisar på sängar med fötterna mot väggen och sjung högt till just Kent, vi kände så med Kent.. vi fattade vad de menade och de fattade oss.
Ja hjälp vad Kent har följt med oss..
Och jag hade nästan glömt bort dem??!!!

nej minsann nu är den tillbaka..

"Och då kommer känslan
den smygande känslan
den enda jag inte rår på
Då stänger jag själen
klämmer ihjäl den
hittar en himmelsk drog"


Så om Träben, Fia, Persson, Otto, Toy, Adrian,Jonas, Adde, Per, Ivar, Krull, Snygg-Kalle, Nirre, eller någon annan av alla er som minns vad jag minns läser detta..

Tack som fan !
Vi hade så kul och jag är tacksam för ALLT!

KRAM






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar