måndag 26 september 2011

hemma med ett huvud fullt av tankar

Hej


Ja nu sitter jag här igen.. på kontoret.. med fötterna på min lilla "puff" och med spotify på lagom volym.
Jag skulle kunna lyssna på Winnerbäck hela tiden just nu efter konserten igår..
Det är på riktigt den bästa konserten jag sett hittills i mitt liv..
konserthuset är ju inte så stort och det blev så mycket mer personligt..
sen var instrumenten helt galet bra!!
Lars sång, kvinnan på cello och kvinnan på de helt magiska trummorna.. underbart!!


Så nu sitter jag här och försöker njuta av livet en gnutta..njuta var det ja..hur gör ni när ni njuter av livet?
Jag kan komma på mig själv med att titta på alla andra och undra hur de gör.. vad är njutning för er?
Läser ni böcker ensamma på en parkbänk i parken?
Går ni på långpromenader utan musik och bara njuter av naturen och att bara vara med er själv?
Ligger ni i badet i timmar med väldoftande oljor? 
Läser ni böcker med era barn? Lagar mat med era män?
För jag vet inte vad det är jag måste göra nu för att njuta lite mer..
Jag är en rastlös själ .. nu mer än innan och jag letar febrilt efter något som kan få mig att njuta.
Tips? bara kasta dem hitåt!!
Och nej jag vill inte spela golf, vill inte heller gå en matlagningskurs eller bugg kurs.. inte just nu.. kanske när jag är 40+ jag är ju inte det.
De är det som är det svåra för mig med.. alla i min ålder är i en helt annan fas av livet än mig.. de som är på samma plats med barn, jobb, hus och företag är oftast ca 11 år äldre än mig, och jag har fått nog av att leva i ultrarapid fart.. fått nog av att vara duktig och "mogen för min ålder" nu stannar jag här ett tag, jag är 32 och jag vill ha något att göra som är ROLIGT!


Give it to me !            


KRAM!


                                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar