fredag 18 mars 2011

garderobsrensning och Fredagsmys

Hej alla vänner!

Ja vad gör jag här så här sent??!!!
Jag vet det är trist med sena inlägg, men ibland bara springer dagen ifrån oss.. gör den inte det för er med?
Jag startade dagen med att städa hela huset, dammsuga, torka golv, "klorina" badrum,tvätta tre maskiner tvätt, byta sängkläder och sen träna!
Yeah!

Efter det blev det lunch för mig, mannen och yngste sonen på vårt cafe' här i byn.
Hämtade sedan upp de andra två på skolan och for till Biltema där vi inhandlade rostfria skruv och distansplattor..
(eller vad de nu hette ;)
Det var jag som gett mannen order om att sätta upp shampoo hyllor i barnens badrum.
Tack nu sitter de där!

Så nu är sängarna så där krispigt fräscha och fina i vita nya lakan, golven är rena en kvart till kanske, badrummet luktar rent av klorin och tvätten är ren en liten stund...
Maten är uppäten och vinet är smuttat på..
en skön Fredag med andra ord.



Vi har självklart inhandlat dagens lösgodis och det börjades plockas i den skålen tiidigt idag minsann!
:)
Jag har en fullspäckad dag även i morgon, vi åker hela familjen ner till Malmö för att jobba, gå med svärmor på hundutställning, inhandla gardiner och sedan kanske gå på restaurang om allt går som planerat?
Det regna utanför fönstret nu.. hellre det än snö i alla fall!
(Anna jag vet-är så avis på dig just nu!)
Jag känner mig extra tjock idag så det tar vi en klunk rödvin på och skålar va?
Skål på er alla och ta hand om er och de kära runt omkring er!

Jag sorterade i min garderob och bland alla underbara skor och passade på att fota samtidigt..
och nej precis som jag skrivit..ÄLSKA SKOR!
det gör jag.
KRAM!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar