tisdag 31 oktober 2017

Låter tiden vara

Jag hade inga svar.
Så jag slutade skriva tillbaka.
Jag hade skrivit så många olika texter att orden fallit bort.
Orden tog slut och hjärtat slöt sig i min kropp.


Hösten kom som över en natt.
Alla löven faller i min trädgård för en sista gång.
Jag tar de djupa andetagen de säger jag behöver och lovar mig själv att bli bra nu.
Bra för mig.
Inte för dig.

Jag har skrivit så många svar så många gånger att de tagit slut nu.
Orden sipprade ut och bort från mig.
Det står att November är nära och jag låter tiden vara.
Kom du bara.
Kom och slut dig tätt intill.
November.


Jag är inte där jag vill vara men jag är här.
Jag är inte den jag vill vara men jag är nu.
Det blir November om ett andetag och jag är inte rädd.
Jag är beredd.

För livet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar