lördag 27 februari 2016

Helgfeeling

Den kom som en liten storm inuti.
Känslan av vår och kärlek - som kolsyra i min kropp.



Så på vägen hem från jobbet sprang jag förbi torget och köpte på mig lite smått och gott och skapade den här.
En bukett av helgfeeling och vårkärlek i ett.


Hela jag känner mig nykär idag.
Och blommor behövs en sån dag, det är ju känt sen länge.


Jag städade hela huset med.
Ni vet, dammsuga, torka golv så de doftar sommar, hänga tvätt och torka av skåpluckorna i hela köket.
Alltså denna vårkänsla.
Stanna.

Och ja.
Jag ska byta matta i vardagsrummet har jag bestämt.
En tjockare variant. 
Lite heltäckningsmatta fast måttbestämt efter mina möbler tänker jag.
Grått typ.
Lite så tänker jag med hela kroppen full av kolsyrekänsla av vår.
Och kärlek.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar