söndag 23 mars 2014

Jag kan ljuga

skulle kunna.
Ljuga.
Och säga att jag inte alls saknar solen eller de varma vindarna vid Floridas sydkust.
Men jag ska inte.
Vill inte ljuga.


Och självklart är det skönt att vara hemma.
Underbart med barnen och den skäggige mannen och de där hundarna som hoppar som bomullstussar runt mina ben.
Självklart är det skönt.

Men solen.
Saknar solen.
Bara fötter och bara ben.


Så jag jobbar, plockar upp vackra ting och planerar att måla om en hel vägg i kalklitir.
Och när allt det är klart kanske den kommit.
Våren.
Solen.
Kanske.



För det viskas ju ändå.
Viskas om vår.









1 kommentar:

  1. Här kännse det verkligen som vår i luften iaf.
    Men just nu är jag mest sängliggandes med min febriga och värkande kropp...
    Så jag skulle gärna bli skickad till lite varmare breddgrader där de här basiluskerna inte har vett att överleva..
    Kram kram Anna

    SvaraRadera